BVC

Idag började jag dagen med att åka in tidigt till mamma för jag hade beställt en soltid kl 9.00, så mamma passade Izabella. När jag va färdig så käkade vi lite frukost och sen åkte vi till bvc.
Bella blev ju 3 månader i söndags så hon skulle få sin 3 månaders spruta. Eller a, sprutor, en i varje lår fick hon. Dom va två sköterskor som gjorde det sammtidigt som tur va. Stackars min lilla Bella va ledsen hon blev. Men hon fick bröstet direkt och efter någon minut var det bra igen.

Mormor fick följa med till bvc





Självklart så vägdes å mättes hon också. Hon vägde 5760g, var 59 cm lång och huvudomfånget var 39.
Jag skojade typ å sa att Bella har ett stort huvud men hon har tydligen ett litet huvud enligt Bvc sköterskan Ann-Christin hehe. Sen tyckte hon även att Bella har en väldigt fin färg på hyn(som hon fått från sin mor) haha ;) och att hon va väldigt stark i benen. Jag har inte en aning om vad som är normalt eller inte men det var vad hon sa iaf. Hon trodde även att hon skulle hitta sina fötter snart.. vi får väl se...



Bella decka när vi kom hem till mormor



Har precis tagit på Bella pyjamasen, så vi just nu






Tog en temp på henne nu som låg på 37.7 så det är lite högre än vad hon brukar ha, men får se om de stannar där eller fortsätter. Dom kan ju få lite lätt feber tydligen efter sprutan så de e väl inget konstigt om hon får det i s f.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0