Helgen

Fredag

I fredags när Niklas kom hem från jobbet, så åkte vi in till mamma och hämtade Izabella. Efter det drog vi till Frida och Tobbe som även hade Tindris där. Så jag och Frida åkte iväg och köpte thaimat och sen försökte vi nästan hela kvällen att få ungarna till att somna.. Till slut gick de.. Kl 23 typ hahaha.. Men va en mysigt lugnt kväll iaf!!









LÖRDAG

Usch denna dag va inte rolig. Har i ca 2 veckor misstänkt att jag har en systa på livmoderna eller nått för har haft ont då och då och har bara tryckt och varit allmänt otrevligt. I lördags morses så fick jag så ont i magen så jag bara låg och skrev typ. Svettades, frös, blev helt vit och var på väg att svimma. Kändes nästan som förvärkar! Niklas ville ringa ambulans men jag sa att han skulle ringa min mamma. Jag tänkte att, ahh de går la snart över. Men mamma, envis som hon e, kom ut och hämtade mig så åkte vi till akuten. Dom gjorde ett ultraljud på mig och såg då att jag hade vatten i eller bakom livmoderna eller va läkaren nu sa. Iaf så va de antagligen att jag hade haft en systa som sprack där på morgonen. Läkaren sa bara att jag skulle vila och ta de lite lugnt så skulle jag åka in dirket om jag fick sånna smärtor igen och annars skulle jag få komma tillbaka om ca 10 dagar för en ny kontroll.

PISSSSE!!!






SÖNDAG

Idag började vi dagen med att jag och Bella hämtade upp Jonna och Alvin och åkte en sväng till Plantagen. Behövde köpa lite blommor till balkonglådorna. Stannade inte så länge för barnen blev trötta och jag fick ont i magen. Förstod va läkaren menade med att ta de lugnt. De räckte att jag gick i ganska rask takt när jag skulle hämta en kundvagn lite längre bort så började det hugga och krampa. Jaja men de lär la vara lite känsligt i några dagar.
Efter det tog jag de bara lugnt en stund hemma. Sen planterade jag och sen vid 16 tiden åkte vi på kalas till Niklas pappa.
Va jätte bra och soligt väder och va mysigt att träffa alla!! Vi lade ihop och köpte en klocka till honom. Camilla och Tony valde ut den och den blev hur bra som helst till honom! :)





Farfar och Bellizen


Bellas gammelfarmor och farbröder






Tony skulle tydligen lära Bella att dunka plåt? hahaha




Bellas snygga faster och hennes Tony ;)


Ni är så goa med lillskiten <3




På kvällen när vi kom hem så lekte vi med Izabella i trädgården, sen nattade vi henne och gick ut och grejade.
Niklas tvättade grävmaskinen och jag målade mitt fönster som jag fick av svärmor för några månade sen. Slipade de och målade de vitt. Va grönt från början. Sen målade jag även ett sängbord som va i ek till vitt istället. :))







Ååå de kommer bli så himla fint sen när de kommer upp på väggen!!











Köpte även en ny kruka och en jätte orkidé



Tror förresten jag glömde att skriva en sak. I måndags så ringde jag till BVC eftersom Izabella äter så himla dåligt just nu. Hon drack ju knappt välling i några dagar. Sköterskan fixade iaf en tid till oss bara någon timma senare.
Hon trodde garanterat att det beror på tänderna att hon inte äter. Dom exploderar ju verkligen i munnen på henne nu så de kan ju säkert stämma till viss del. Iaf så vägde vi och mätte henne, och hon hade bannemej gått upp mer nu än vad hon gjorde dom andra gångerna även fast hon knappt äter nått. Då blev jag iaf mycke gladare och lugnare. Hade fan haft mardrömmar att hon hade gått ner i vikt när vi kom till bvc.

Min lilla lilla docka  <3





Tänk så liten hon va.. Kolla bara min hand e ju nästan störra än henne ju!!




Går inte att förklara hur mycke jag älskar dig snuttan!!! Tror inte de finns någon förälder som kan för sina barn.. Den kärleken är obeskrivlig!! <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker synd om dig. Detta hände mig också en gång med en cysta. FA* va ont det gjorde! Man trodde nästan man skulle dö. Och ja det kan vara ömt ett tag där efter. Så ta de du lite lugnt. Jätte bra blogg också förresten! =) Du har jätte bra stil och en otroligt söt dotter!

2011-07-11 @ 08:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0